Lični brend i kako ga izgraditi

Osobni brend na mnogo je načina sinonim za vaš ugled i odnosi se na ono kako vas drugi vide. Jeste li genijalac? Stručnjak? Može li vam se vjerovati? Što predstavljate? Za što se zalažete? Što će nekome prvo pasti na pamet kada čuje vaše ime?


Ako već imate radnog iskustva u marketingu, sigurno razumijete važnost izgradnje osobnog brenda. Ljudi prepoznaju vaše ime, čime se bavite, što nudite i tko ste vi zapravo.


Pitanje je, jeste li zadovoljni s imidžem kakav ste izgradili i mišljenjem koje ljudi imaju o vama? Je li vrijeme da tu sliku poboljšate ili nadogradite?


Ako želite učvrstiti svoj osobni brend ili ga tek izgraditi, iskoristite neke od sljedećih savjeta s portal wikiHow:


1) Gledajte na osobni brend kao na ulaganje


Vaš osobni brend potencijal je koji će trajati dulje od vaše karijere. Dok vaši projekti dolaze i odlaze, vaš imidž ostaje i daje dodanu vrijednost svemu što radite. Ljudi će slijediti vaš brend od projekta do projekta, bez obzira čime se bavite. Kada ćete plasirati nove ideje ili projekte, vaš brend je taj koji će im dati značaj, kvalitetu i smisao.


2) Definirajte svoju sliku u javnosti 


Vaš osobni brend grade i misli, riječi ili reakcije drugih ljudi. Oblikuje se kroz ono kako se vi predstavljate u javnosti. To je nešto na što možete utjecati. Možete odlučiti kako želite da vas drugi vide i kako govore o vama. Razmislite o ciljevima svog osobnog brenda. Želite li se specijalizirati za neko usko područje, morate raditi na tome da vas drugi prepoznaju kao autoritet u tom području.

·         Kakvo mišljenje želite da o vama imaju potrošači/klijenti?

·         Vaš osobni imidž sastojim se od vaših javnih aktivnosti i ulaganja u tri područja:

·         Tko ste zapravo vi? Razmislite o pojmovima po kojima biste željeli biti prepoznatljivi u javnosti.

·         Stručnost. Svaki dobar brend uključuje dozu stručnosti. Ako se ne želite specijalizirati, svakako vodite računa barem o tome da morate biti dobri u onome što radite.

·         Vaš stil. Ovdje se ne radi o tome što vi pričate o sebi, već kako to radite. Jeste li ljubazni, entuzijast? Imate li samopouzdanja? Jeste li osebujni, otkačeni, mušičavi, ali na šarmantan način? Vaš stil mora biti jedinstven kao i vaš imidž. To ne znači da morate inzistirati na različitosti i ponašati se drugačije od onoga kakvi ste zapravo. Pronađite svoj stil i budite mu doslijedni. Nemojte kopirati druge.


3) Pokrenite blog koji je preslika vas


Nema veze što su vam prioriteti ili o kakvim temama želite pisati. Blog ima jedan jasan cilj – to je mjesto gdje se ljudi imaju priliku čvršće povezati s vama. Uvrstite ovdje svoju mini biografiju. Ljudi neće zapamtiti puno informacija o vama, stoga se fokusirajte na pričanje priče koja doprinosi razvoju vašeg imidža. Iskoristite svoju osobnu priču kao podlogu za svoju stručnost u području koje vas zanima.


4) Budite prisutni


Ako ljudi čuju vaše ime dovoljno puta, zaintresirat će se i pogledati tko ste vi zapravo. Budite aktivni na društvenim mrežama. Potpomognite svoje projekte pišući o njima - eksponirajte ih.


Održavajte svoj imidž svježim. Neovisno o tome koliko je kvalitetan vaš sadržaj, uvijek postoji opasnost od ponavljanja i kolotečine. S vremena na vrijeme začinite svoj imidž nečim novim – usavršite kakvu novu vještinu.


Nastavite učiti i nadograđivati znanje. Ovo je posebno važno ako je vasa stručnost povezana s online svijetom. Web se mijenja dramatičnom brzinom, iz mjeseca u mjesec. Ako ste stručnjak za neko područje, prestajete to biti u trenutku kada ste se prestali u tome usavršavati posljednjih godinu dana.


5) Nemojte se bezuvjetno slagati s ljudima kojima se divite


Ako to radite, gradite tuđi brend, a ne vlastiti. Usmjerite se na teme o kojima možete reći nešto novo i tako ih učiniti kvalitetnijima.


6) Natjerajte ljude da pričaju


Razmišljajte o svom imidžu svaki put kada razgovarate s nekim. Kakav dojam ostavljate? Ako nemate običaj odgovarati na tweet-ove, nema smisla da to mijenjate. Postanite prepoznatljivi po tome, učinite do dijelom svog imidža i naviknite ljude da od vas ne mogu očekivati ništa drugo.


Pokušajte izgraditi odnos sa što vise ljudi. Upoznajte ih. To ostavlja i snažan dojam na ljude s kojima razgovarate i laska im. Oni s kojima se najbolje povežete pričat će drugima o vama. Tako vaš osobni imidž jača.


Izgradite odnos s utjecajnim ljudima. Na taj način dopirete do njihovih kontakata. Komentirajte ono što ti ljudi pišu, pratite njihove aktivnosti na društvenim mrežama – osim što ćete od njih puno naučiti, već i sami možete doprinijeti kvaliteti rasprave. Ako ste utjecajni, ali ne nametljivi, vaši će vas kontakti zapamtiti. Ovo je plan koji se razvija dugoročno. Ne možete očekivati da će vam netko utjecajan postati kontakt preko noći. Potrebni su mjeseci….ali svaki trud se isplati. Zapamtite, vaš osobni brend je investicija.


Izvor: MojPosao, 3.6.2013 12:01:04

Objavio: JavnaProdaja Team 12.06.2013 15:55
Sve vijesti