Sedam stvari koje veliki poduzetnici ne čine

Izvor: Business.hr, 13.11.2013 10:47:20


Danas se svi sa laptopom i blogom smatraju poduzetnicima. No, budimo realni prema novom poduzetničkom valu: činjenica da ste sami sebe prozvali CEO-om start upa ne čini vas uglednim direktorom, a šačica sljedbenika na twitteru vas također ne čini liderom.


Nemamo namjeru pogaziti ničije snove i nade, ali opet je činjenica da velika većina ljudi jednostavno nije stvorena za poduzetništvo i liderstvo. Nitko to ne želi čuti, no tako stvari stoje. Što prije shvatite da niste reinkarnacija Marka Zuckerberga, to bolje.


Nemojte nas krivo shvatiti, nije loše imati velike ambicije i posezati za zvijezdama. Dapače, čovjek treba stremiti da nadmaši svoja i tuđa očekivanja, ali ako se osvrnete oko sebe shvatit ćete da danas cijela poduzetnička i kvazipoduzetnička scena previše razbacuju tzv.  kraticama i buzz riječima, do te mjere da sve skupa postaje iritantno.


Iako ne postoji kalup i točna definicija poduzetnika, velika većina njih ipak ima neke zajedničke karakteristike. Ne izdvajaju se po titulama i nevjerovatnim vještinama, nego po djelima. Ono što rade, ili možda bolje rečeno, ono što ne rade, čini ih jedinstvenima.


1. Ne razmišljaju o uravnoteženosti privatnog i poslovnog života

Uglavnom su radoholičari, to znači da im je posao na prvom mjestu. Za njega žive. Nisu bezbrižni, opušteni i ne žive za vikende kako bi se zabavljali. Oni svakodnevno bave onim što vole, a to je njihov posao.


2. Ne pokušavaju biti ono što nisu

Vjerovatno najštetniji mit u poslovnom svijetu u zadnjih desetak godina je osobno brendiranje. Ljudi nisu proizvodi i ne mogu promijeniti ono što jesu. Uostalom, pravi poduzetnici ne razmišljaju previše o sebi, već o idejama i kako te ideje pretvoriti u dobre proizvode i usluge. Što najvažnije, u tome i uspijevaju.


3. Ne rade to zbog novca

Ne kukaju kako moraju krvavo raditi za sitan novac, jednostavno odrade što moraju. A pošto su ekstremno fokusirani i strastveni oko onog čime se bave, novac s vremenom mora doći. Puno novca.


4. Nemaju drugi posao

Veliki poduzetnici ne rade svoj posao površno, ulaze u projekte u potpunosti. Ne svaštare i ne lutaju, kada pronađu nešto što smatraju vrijednim truda, u potpunosti se predaju i posvećuju tome.


5. Ne dozvoljavaju da ih strah savlada

Ne obraćaju pažnju na glasove u glavi koji im govore da sve lako može poći po zlu. To ne znači da se ne boje ničeg. Kao i svi drugi normalni ljudi, i poduzetnici strahuju, ali razlika je u tome što oni ne dozvoljavaju da ih strahovi odvrate od riskiranja. Neke glasove doduše slušaju, glas razuma i svoje instinkte.


6. Nemaju velike vizije

Veliki broj poduzetnika se smatra sposobnim za velike stvari i to im se samoproročanstvo često i ostvari. Međutim, mnogi od njih nemaju velike i jasne vizije za svoje kompanije. Uzmimo za primjer već spomenutog Zuckerberga, on nije pokušavao stvoriti ogromnu tvrtku, samo je htio ocijeniti izgled svojih školskih kolega.


7. Nemaju virtualne mentore

Većina ljudi čita tweetove i slijedi savjete pisaca ili blogera. To je u redu, ali da bi dospjeli negdje u životu, morate imati stvarne mentore. Bivši predsjednik Intela, Andy Grove, bio je mentor Steveu Jobsu. Jobs je potom savjetovao osnivače Googlea, Larrya Pagea i Sergeya Brina. Iza svakog uspješnog poduzetnika je barem jedan mentor. Stvarni, ne virtualni.


Najvažnije za upamtiti je da se poduzetnici ne nazivaju poduzetnicima. Oni ne rade sve što i ostali, usuđuju se skrenuti sa utabanih staza i ne povode se za uvriježenim mudrostima i trendovima. Pronalaze svoj put, sami kroje svoju sudbinu i to je ono što ih pokreće. Zato i uspijevaju.

Objavio: JavnaProdaja Team 15.11.2013 15:37
Sve vijesti